BLI MED PÅ NGF KLUBBSERIEN 2017

Av: Eleonore Rønneberg  |  Publisert: 19. april 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

NYHET 2017!I 2017 gjør vi to endringer for å gjøre lagenes logistikk enklere og for å gjøre kampene enda mer spennende. Fra 2017 skal laget bestå av fire spillere i hver kamp, og det spilles én Four-Ball match og to single-matcher. Det blir dermed enklere å stille lag og det blir mer "nerve" og varierte spilleformer i kampene.

VIKTIGE DATOER I 2017
Søndag 21. mai: Serierunde 1
Søndag 11. juni: Serierunde 2
Søndag 25. juni: Serierunde 3
Søndag 20. august: Serierunde 4
Søndag 17. september: Serierunde 5

HVORDAN SPILLES KLUBBSERIEN?

• Det spilles i to divisjoner: 1. divisjon (spillere med hcp 0 - 12) og 2.divisjon (spillere med hcp 12,1 - 26,0).
  • Klubblagene plasseres i geografiske puljer, og det spilles hjemme- og bortekamper.
  • Klubblagene spiller kamper mot hverandre.
  • I hver kamp stiller fire spillere på hvert lag.
  • Alle kampene er terminfestet med bane, dato og klokkeslett. Normalt spilles kampene på søndager kl. 14.00.
  • Spilleformen er Four-Ball matchspill (regel 30) og single matchspill med handicap.
  • Man kan spille for hjemmeklubben sine lag i Klubbserien. Det er klubbene som stiller lag og klubbene som tar ut spillere til å representere sine ulike lag. Hver klubb kan stille flere lag i hver divisjon.
  • Spillere må ikke delta på alle matcher, men bytte på å delta når en har anledning. Det er inntil 4 spillere fra hver klubb i hver match.

For mer informasjon se på NGF hjemmeside: http://www.golfforbundet.no/spiller/turneringer/breddeturneringer/klubbserien

Frist for påmelding til Mjøsen Golfklubb er 26 april.
    Meld deg på til msgk@online.no. / egen "påmeldingsknapp" - se Påmeldinger

Husk å opplyse om hcp, mobilnummer og epostadresse!

Hilsen Terje Myrvang/Sportslig leder.