Viktig informasjon om sikkerheten på drivingrangen

Av: Eleonore Rønneberg  |  Publisert: 20. september 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi har fått en økning i baller som går mot huset som ligger omtrent 170 meter til høyre for drivingrangen. For å håndtere denne situasjonen jobber vi nå med flere tiltak:

1. Vi har fjernet flagget i det området.
  2. Et større sikkerhetsnett vil bli satt opp foran huset.
  3. Vi planlegger å legge til flere interessante siktepunkter på rangen for å redusere risikoen for at baller slås til høyre.
  4. Vi vil også plante flere trær som en beskyttelse.
  5. Mattene under overbygget vinkles litt slik at slagene slås ned mot venstre.
Noe av dette vil ta litt tid før det er på plass og før det avhjelper situasjonen.

Det er likevel viktig at de som bruker drivingrangen tar ansvar for sine slag. Hvis du føler at du har dårlig kontroll på slag som går lengre enn 170 meter, ber vi deg om å unngå å slå lengre slag.

Hvis vi ikke klarer å få kontroll på denne situasjonen, kan vi bli nødt til å innføre restriksjoner, først ved å stenge rangen for slag over 170 meter. Hvis dette heller ikke fungerer, kan vi bli tvunget til å stenge drivingrangen helt.

Vi ber derfor alle som bruker drivingrangen om å ha god kontroll på sine slag og å unngå slag som kan risikere å treffe huset. Husk det bor folk der. Takk for forståelsen og samarbeidet for å sikre at bruken av drivingrangen forblir trygg for alle!

Med vennlig hilsen,
Mjøsen Golfklubb