Invitasjon Mjøsen Senior Individuelt Matchplay 2021

Av: Eleonore Rønneberg  |  Publisert: 14. juni 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Det spilles om flest vunnet hull over 18 hull. Turneringen organiseres som cupspill hvor vinneren av hver enkelt match går videre i konkurransen, mens taperen er slått ut. Det spilles i en klasse hvor både damer og herrer kan delta. Spillere med høyere handicap enn 36,0 kan delta, men ingen får flere tildelte slag enn etter handicap 36,0.

Vi har også i år gleden av å invitere alle seniormedlemmene i Mjøsen GK til Mjøsen Senior Individuelt Matchplay 2021.  Det gjøres spesielt oppmerksom på at kampene spilles utenom all annen planlagt aktivitet.

Gjerne flere med
De årene matchplay for senior har vært arrangert, har det deltatt rundt 25- 30 spillere. Matchplay er en artig spilleform, og vi håper at enda flere finner det interessant å delta i år.  Matchplay spilles også i år med fullt spillehandicap (mottatte slag).  I år som i fjor blir rundene til og med 8-delsfinaler satt opp (ikke trukket).  Dette for å sikre at du møter spillere med noenlunde samme handicap som deg selv i disse rundene.  Dersom det på grunn av spillerantallet må gis wo for å komme ned på cuptall (32, 16, 8 osv), blir det trukket hvilke spillere som får wo.  Fra og med kvartfinalene blir spilleprogram med gjenstående runder trukket fritt blant spillere som har vunnet sin 8-delsfinale.

Kort om matchplay
  • Det spilles om flest vunnet hull over 18 hull.  Turneringen organiseres som cupspill hvor vinneren av hver enkelt match går videre i konkurransen, mens taperen er slått ut.
  • Det spilles i en klasse hvor både damer og herrer kan delta.  Spillere med høyere handicap enn 36,0 kan delta, men ingen får flere tildelte slag enn etter handicap 36,0.

Spilleprogram
  • Det tas sikte på følgende maksdatoer for hver enkelt runde.  Disse tar utgangspunkt i maks 32 påmeldte deltakere.  Blir det flere må det legges inn en ekstra kvalifiserende runde.
    • Sekstendelsfinalene/kvalifiserende runde skal være spilt innen mandag 2. august
    • Åttendedelsfinalene skal være spilt innen mandag 9. august
    • Kvartfinalene skal være spilt innen mandag 23. august
    • Semifinalene skal være spilt innen mandag 6. september
    • Finale og bronsefinale skal være spilt innen mandag 20. september
Premiering
  • Det blir premiering til de 4 beste dvs. semifinalistene.  I tillegg blir det uttrekkspremier blant de øvrige spillerne slik at det blir 1/5-dels premiering. Vinneren mottar inngravert pokal (plakett) sammen med premiesjekk.  Nummer 2, 3 og 4 får premiesjekker.
  • Turneringen betinges av minimum 16 deltakere.

Påmelding og betaling
  • Påmelding enten på mail til y-waa@online.no  eller ved å melde deg på i GolfBox  (Turneringer/Matchplay).  Startkontingenten på kr 100 bes innbetalt til kto 1604.0481587 samtidig med påmelding.  Ingen spillere kan delta i turneringen før startkontingenten er betalt. Påmeldingsfristen er satt til fredag 18. juni 2021.
  • Fullstendig kampprogram for rundene til og med 8-delsfinaler vil bli satt opp umiddelbart etter at påmeldingsfristen er gått ut.  Meld deg derfor på i god tid.

Årets turneringsansvarlige er Edgar Bergh og Yngve Waaler.

Ta gjerne kontakt hvis det er noe du lurer på.

På vegne av turneringsansvarlige
Edgar Bergh         ebergh@online.no